Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Zwolle 22 september 2018 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2018-09-26 - 09:59:52 send message to Daniel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Lees de uitspraak nog eens goed Hans want dit klopt voor de analyse maar opschorting is geen onderdeel van de uitspraa. Het importverbod van wilde vogels geldt nog steeds voor alle lidstaten.


Arno_89
Website Member
Posts :53

Website Member
2018-09-26 - 17:17:00 send message to Arno_89

Mijn reactie op de Tsjechische vogels zit hem vooral in twijfelachtige personen die erachter zitten. In Zwolle werden 2 vogels aangeboden als geelwangamazones (autumnalis is lijst 2) maar 1 was een dufresniana (ook lijst 2) maar de andere was een groenwang (viriginalis) en dat is lijst 1. Dus dan probeer je in engels, duits en met handgebaren iets duidelijk te maken maar dan willen ze je niet verstaan. Ik refereer ook aan het aanbod van Cuba anazones van 20 jaar geleden in Nederland die via Tjechie kwamen. Later de ara colouni's die voorheen er niet waren. Deze zijn in een duits vogelpark in beslaggenomen een aantal jaren terug en kwamen ook via de Tsjechië route (ik meen 6 stuks). Nogmaals, ik kan niet heel veel hardmaken, dus ik beschuldig ook niemand maar als je doorvraagt, krijg je ook geen papieren of heldere uitleg...
AID was inderdaad aanwezig en de 10 bewakers waren ook nadrukkelijk in beeld om zakkenrollers te betrappen. Ik zag dit jaar voor het eerst dat handelaren zijn weggestuurd (volgens mij Tsjechen) na 2 waarschuwingen dat de vogels geen water en voer hadden werden ze de derde keer door de politie eruit gezet.


marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2018-09-27 - 17:37:13 send message to marti

Uitspraak is vrij duidelijk.. geen opschortende werking.. eigenlijk een beginnersfout..


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2018-10-06 - 09:04:21 send message to rupicola

quote: "Lees de uitspraak nog eens goed Hans want dit klopt voor de analyse maar opschorting is geen onderdeel van de uitspraa. Het importverbod van wilde vogels geldt nog steeds voor alle lidstaten."
einde quote.


De betreffende EU verordeningen zijn van toepassing op vogels.
Voor wat betreft het toepassingsgebied van de EU verordeningen geldt een rijtje uitzonderingen.
Zo is de verordening opmerkelijk genoeg niet van toepassing op pluimvee en wedstrijdduiven, gezelschapsdieren en circusdieren. Met name de eerste categorie is een zeker risico te noemen als het gaat om insleep van ziektes of virussen.
Maar goed, waar ik naar toe wil is de uitzondering voor wat betreft invoer van vogels uit Andorra, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen, San Marino, Vaticaanstad en Zwitserland.
Tenzij deze uitzondering later is ingetrokken zou import vanuit een van deze uitgezonderde landen naar een willekeurig EU land mogelijk moeten zijn. Vervolgens treedt het Andibel arrest in werking en zou, uiteraard met in achtneming van veterinaire (quarantaine) maatregelen, het vervoeren en verhandelen van deze vogels binnen EU gewoon legaal moeten zijn.



P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2018-10-06 - 11:08:46 send message to P.Rooth

Das dus de uitzondering op de regel . Kennelijk is die wet niet goed dichtgetimmerd oftewel de mazen in de wet .

Import beleid van de genoemde landen is daar wat van bekend ?


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2018-10-06 - 14:26:27 send message to Daniel

Deze landen volgen de EU qua veterinaire wetgeving. Het is dus niet mogelijk om wildvang vogels in te voeren via deze landen. En aangezien veel van deze landen geen internationaal vliegveld hebben zou een uitzondering in de praktijk niet veel uitmaken.


hookbill
Website Member
Posts :108

Website Member
2018-10-14 - 07:35:44 send message to hookbill

Is het doorgaan van de markt in februari 2019 al zeker? ik hoorde dat er nog geen ja of nee was. Wat zijn de uitdagingen?


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2018-10-15 - 21:30:30 send message to parrotmaniak

waarom zou de markt 2019 niet doorgaan???


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2018-10-21 - 21:56:37 send message to pitylus

Zwolse vogelmarkt stopt ! 22 september was de laatste beurs !


dundieje
Website Member
Posts :234

Website Member
2018-10-22 - 04:08:55 send message to dundieje



gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2018-10-22 - 07:12:53 send message to gouldamadine

Dit was tevens de laatste markt in zwolle
zie nieuws berichten op hun site of op Facebook in diverse groepen


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2018-10-22 - 08:13:57 send message to P.Rooth

Gezien dat de markt van 22 sept de laatste was verdomd jammer zeker voor de vele contacten die ik door de jaren heen daar opgebouwd had .
Assen is nu nog de enigste grotere markt en zal daardoor groeien wat weer goed is voor de vogelvereniging van Meppel


hookbill
Website Member
Posts :108

Website Member
2018-10-22 - 12:01:02 send message to hookbill

Als Meppel slim is gaan ze met de Ijsselhallen om tafel. De hal in Assen kan er niet veel meer bijhebben.


robert
Website Member
Posts :25

Website Member
2018-10-22 - 16:20:15 send message to robert

dat zou inderdaad super zijn,en ook de datum verleggen naar september


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2018-10-22 - 16:56:13 send message to robbunschoten

assen gewoon laten zoals het is er is nog wel wat ruimte en vol is vol .gewoon een goeie en gezellige beurs.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 208 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede