Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Voliere kan alleen op de noord-oost kant Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Voliere kan alleen op de noord-oost kant
BertSchipper
Website Member
Posts :2

Website Member
2023-11-06 - 21:57:04 send message to BertSchipper

Hallo,

Ik ben me aan het orienteren op het opzetten van een voliere in ons achtertuin. Onze achtertuin is gelegen op het zuid, zuid-westen. De enige plek, gezien de indeling van de tuin is om de voliere met de achterkant tegen de schuur te plaatsen. De achterzijde is dan de zuid, zuid-west kant. Ik lees echter overal dat dit af te raden is. Wat zeggen jullie als kenners hierover.

1 ding weet ik, niet op het zuiden. Het is hier altijd heel erg snel heet in de tuin. De enige lekkere plek in de zomer is dan ook tegen de schuur aan, alleen in de winter is dat wel een koude plek.


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2023-11-08 - 17:17:15 send message to KeesdeJongh

Beste mede vogelliefhebber,ik heb mijn volières allemaal pal op het zuiden staan en dat levert bij mij geen probleem op. Het is belangrijk dat de warmte als je je volière overdekt zou maken niet onder het dak kan blijven hangen. Het beste werkt een gedeeltelijk overdekte volière is mijn ervaring, dan kan de warmte gemakkelijk weg en kunnen de vogels zelf kiezen als ze in de regen of in de zon willen zitten.
Het ligt er ook wel een beetje aan wat voor soort vogels je wil gaan houden natuurlijk maar meestal is het zuiden een betere kant dan op het oosten. Zet je ze volière op het oosten dan zou ik in de winter de koude kant afschermen tegen de kou. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, veel succes ! MVG Kees


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2023-11-08 - 17:31:54 send message to P.Rooth

Ik heb een deel van mijn volieres met de voorzijde op de Oost N Oost kant . De nachthokken achterzijde naar het westen en bevalt prima . Wat van belang kan zijn of er ook bomen en overige beplanting staat waardoor er schaduw is waar bij het heetst van de dag in de zomer uiteraard de vogels in de schaduw kunnen zitten of het nachthok op kunnen zoeken .


BertSchipper
Website Member
Posts :2

Website Member
2023-11-08 - 18:03:28 send message to BertSchipper

Bedankt voor jullie reactie.

Ik zal vnvnd of morgen eens een tekening plaatsen van de tuin en mijn idee waar de volière kan staan. Wellicht zijn er dan nog andere tips of adviezen.


jeffke kweker
Website Member
Posts :251

Website Member
2023-11-15 - 00:27:46 send message to jeffke kweker

Open volière dak tegenwoordig echt afgeraden met de buiten vogels ziekte die er steeds zijn buiten vogels mogen niet in de volière kunnen poepen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 140 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede