Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Opgelicht met verkoop halsbanden door wisseltruc Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Opgelicht met verkoop halsbanden door wisseltruc
Fredje15
Website Member
Posts :123

Website Member
2024-04-12 - 10:13:44 send message to Fredje15

Hallo, ik ben gisteren 11 april opgelicht oor een koper van halsbanden uit België. Wij gingen beiden met een prijs akkoord van 2500 euro in contanten. Voor het uitvangen van de vogels werd het geld geteld.Briefjes van 50 euro waren dubbel gevouwen,en ik telde méé. De vogels werden uitgevangen,en in vervoerskisten meegenomen.
Hoe dom kon ik zijn om het geld niet gelijk in mijn hand na te tellen. Achteraf heeft hij mij 2250 euro betaald. Heb toen hij bij mij weg reed gelijk gebeld,en hij zegt u heeft toch meegeteld !
Ook zij hij dat ik het misschien had laten vallen.
Heb gelijk de politie gebeld,maar kan er helaas niets aan doen. Een rijke man uit België die zich voor 250 euro aardig voor schut zet.Mag op dit forum geen naam noemen. Maar iedere vogelliefhebber is gewaarschuwd.Ik heb hem de kans gegeven om mij alsnog de 250 euro te betalen. Hij reed in een dure nieuwe bmw,en kon toen ik hem belde ook niet handsfree bellen ? Hij zit in vastgoed.


Fredje15
Website Member
Posts :123

Website Member
2024-04-12 - 10:15:10 send message to Fredje15

Sorry voor wat schrijffoutjes


Willy P.
Website Member
Posts :14

Website Member
2024-04-12 - 22:07:01 send message to Willy P.

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

Oplichting is een strafbaar feit. Ook al gaat het om "woord tegen woord".
U kan als verkoper van de vogels (halsbanden) niet bewijzen dat het overeen gekomen bedrag niet volledig hebt ontvangen. Maar ook de koper van de vogels (halsbanden) kan niet bewijzen dat het overeengekomen bedrag volledig betaald heeft.

Tenzij alles zwart op wit is vastgelegd (vogelverkoopbewijs).

Juridisch bestaan er twee vormen van oplichting.
In Uw geval gaat het om bedrog. De oplichting doet zich eerst voor en wordt pas daarna het goed (vogels, halsbanden) verkregen.
Bij misbruik van vertrouwen wordt eerst het goed (vogels, halsbanden) verkregen en wordt het bedrog, oplichting daarna gepleegd.

Maar hoe zit het wat betreft gezondheidscertificaat (AHL) verkochte vogels (halsbanden). En waar verkoper van de vogels, U zelf verantwoordelijk is wat betreft verplicht beschikbaar, aanwezig bij vogel verkoop van Nederland naar Belgie.
Want EU lidstaat waar de vogels vertrekken (Nederland) moet garanties geven aan EU lidstaat waar de vogels toekomen (Belgie).
Deze garanties worden gegeven onder de vorm van een dierengezondheidscertificaat.

Dit was onder andere één van de redenen waarom sommige aanwezige vogels vogelmarkt Hardenberg niet mochten verkocht worden.
Anders moesten deze vogels eerst ter plaatse (evenementenhal Hardenberg) 21 dagen in quarantaine.

En daar kan, kon de politie bij die oplichting vogelverkoop wel iets aandoen.
Zeker als dergelijk gezondheidscertificaat niet aanwezig is. Dit door opmaken van Proces Verbaal. Zelfs verplicht.
Dit met alle gegevens waarover U beschikt.
Gegevens van de vogels (gesloten pootring) en de eventuele gegevens van de "oplichter" koper.
Nederlandse autoriteiten (NVWA) bezorgen de beschikbare gegevens aan de Belgische autoriteiten (FAVV).
Op deze manier blijven de vogels traceerbaar, en komen niet in een illegaal circuit terecht.

PS. Aangezien het eerder gaat om bedrog, denk ik dat je te maken hebt met een handlanger.
Zal meer dan waarschijnlijk niet de eerste keer zijn. En jammer genoeg ook niet de laatste keer.

Wat je eventueel kan doen, is contact opnemen bij volgende Belgische Organisatie.

https://www.nrvdl.be

Bekijk ook eens de informatie wat betreft:
"Wetgeving verplaatsen van vogels i de EU"

https://www.nrvdl.be/wetgeving-legislation/wetgeving-transport-legislation-transport

Succes verder, en hopelijk wordt je niet meer geconfronteerd met dergelijke oplichting, bedrog.


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2024-04-13 - 06:47:07 send message to marc1

Weer Elsen🙈🙈🙈

Goed bezig vogelarena


Willy P.
Website Member
Posts :14

Website Member
2024-04-13 - 16:34:49 send message to Willy P.

@ marc1

Sorry.
Niet slecht of kwaad bedoeld.

Maar wat heeft dit weer te maken met het onderwerp.

Maar ok.

"Goed bezig vogelarena".

Wanneer is volgens U en of anderen "vogelarena goed bezig".

Bij legale praktijken, en of het promoten ervan. Zoals vogelringen bij roodvoorhoofdkakariki.

Of.

Bij illegale praktijken, en of het promoten ervan. Zoals het doorzagen vogelring.

Het jammere is dat bij dit laatste, illegaal, U en of anderen niet hoort.

Ik dacht dat om het even wie het recht heeft om zijn of haar hobby te verdedigen. Zeker als algemene belangen van hun hobby in gevaar worden gebracht, ter discussie staan, vanwege het illegale.
Bij vogelhobby nog des temeer, omdat het gaat om levende vogels die in gevangenschap worden gehouden, worden gekweekt.


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2024-04-14 - 07:54:10 send message to marc1

Omdat je als Elsen geblokt bent, nieuwe profielen aanmaakt en mensen bestookt met al je verhalen die constant hetzelfde zijn.

Ih verleden was dit een leuk forum..

En Vogelarena controleerd niet of nauwelijks meer wat hier gepost word.

Dat is jammer



Willy P.
Website Member
Posts :14

Website Member
2024-04-14 - 13:11:38 send message to Willy P.

"Hij zit in het vastgoed".

Tegenwoordig gebeuren alle handelingen in vast goed elektronisch - digitaal.
Dat dergelijk persoon het overeen gekomen bedrag contant betaalt met bankbiljetten van 50 Euro is op zich al verdacht.
Hopelijk heeft ondertussen topic starter Fredje15 al die 50 Euro bankbiljetten grondig gecontroleerd op hun echtheid.

@ marc1

Klopt dat het verleden een leuk forum was.

Dat heeft te maken met verschillende factoren.
Voornaamste factor zijn regeltjes, wetten die steeds strenger en strenger worden.
Een oorzaak van die strengere regeltjes, wetten, heeft te maken met in het verleden niet naleven van die regeltjes, wetten.

Wat zijn tegenwoordig de meeste vaststellingen bij het verhandelen, verkopen van vogels binnen de EU.

Beschermde vogels niet gering en of verkeerd geringd.
EU gezondheidscertificaat niet aanwezig bij verhandelen dieren, vogels tussen verschillende EU Lidstaten.

Maar vooral het ontbreken Cites certificaat bij verkoopadvertenties beschermde uitheems vogels Cites I bijlage A.
Verplicht aanwezig, beschikbaar bij het plaatsen van dergelijke advertenties.

Neem nu als voorbeeld hier de verkoop advertenties.
Heelwat van die advertenties zijn afkomstig "Buiten Nederland". Zoals Belgie.

In Belgie is een Cites certificaat bij kleurslegen, mutanten/mutaies niet nodig bij dergelijke beschermde uitheemse vogelsoorten (bijlage A). in Nederland is dit wel verplicht.
Het is de verkoper van dergelijke beschermde uitheemse vogels (bijlage A) die daarvoor moet zorgen. het al in zijn of haar bezit hebben.
In dit geval de Belgische verkoper, verkoopadvertentie van dergelijke beschermde uitheemse vogels (bijlage A).
Het zelfde wat betreft EU gezondheidscertificaat.
Ook dit moet bij dergelijke verkoop aanwezig, beschikbaar zijn.

Jammer genoeg is dit meermaals niet het geval. Ook hier op bij verkoop Vogelarena.

Wat zijn dan de mogelijke gevolgen:

Een algemeen verbod particulieren Online verkoop advertenties.
Opschorten grensverkeer vogels naar tentoonstellingen. Franstaligen hebben bezwaar aangetekend.

Wel is het dan zo verwonderlijk dat het grootste deel van de vogelhobbyisten binnen de EU met hand en tand hun hobby verdedigen.

De oorzaak licht vooral bij het beleid dieren, vogelorganisaties, vogelbonden.

Zoals in het verleden al meermaals aangekaart.
"Vogelhobby evolueert niet mee".
Het zogenaamde kanarie beleid.
En Nederland is daar een voorloper van.
Zie al of niet ringplicht bijlage X.
En nu komt daar nog bij:
Al of niet ringplicht bijlage B.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2024-04-14 - 13:21:55 send message to P.Rooth

weer erg duidelijk Marc1 we zijn weer gewaarschuwd niet op deze 'heer ' te reageren .

Wie was die clown Fred wil dat heerschap graag aan mijn opletten lijst toevoegen .

Groetjes Paul



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 106 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede